Pages

Mar 27, 2011

tergeliat tak lidah korang

lagu ni aku nyanyikan bila orientasi ka UPSI ni...
mula-mula blur je pastu bile diberi tunjuk ajar oleh senior-senior, baru bole nyanyi
aku pasti korang mesti tau lagu ni kan
tapi lagu ni ada trick dia
kita nyanyi dulu baru aku bagitau trick dia ye
sape yang rase-rase dah tau tu buat-buat la tak tahu heee
jom nyanyi

ada sang ulat bulu,
punya kaki seribu,
siapa jumpa kakiku, kakiku,
jikalau ku tak dapat,
terpaksa ku melonpat,
dengan kaki seribu kurang satu.


haa, dah siap kan nyanyi...
ok, ini trick dia
korang tukar huruf vokal yang ada kat setiap ayat kepada
a, e, i, o, u
faham tak???
tak faham...
ok aku terangkan

contohla aku guna ayat ni ye
ada sang ulat bulu, ---> ede seng elet bele
dan seterusnya la
korang sambung sendiri ye
haa, dah faham kan..
sekarang korang cuba dengan huruf vokal lain..

selamat mencuba..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...