Pages

Apr 10, 2011

semalam dalam sejarah....


assalamualaikum semua...
lama tak mencoretkan kata di sini
pagi buta ni, sedang embun jantan keluar dengan galaknya
sebelum aku menidurkan diri ini
aku nak cerita sedikit tentang kejadian semalam
semalam tu tak lama baru je berlaku

dimudahkan la, ceritanya bermula macam ni
pada tanggal 9/4/2011 aku, mar, aten, n junior aku pergi
menonton teater buat kedua kalinya
teater ni tajuknya 'Alang Rentak Seribu'
gila kelakar teater ni
dari awal sampai akhir gelak sakan je tapi disebabkan aku dah tengok sebelum tu
aku tau la kisahnya cuma pada malam ni ada sedikit perubahan

jadi, hari ini mula lambat sikit
so, korang tau-tau la kan
kalau dah mula lambat mesti habis lambat
teater ni abes pn dah dekat 11 malam
jalan nak ke Pintu Timur dekat 10 minit
keluar-keluar je tengok ramai budak-budak yang sekolej dengan aku
berduyun-duyun jalan
kali ni pun blur la kan
yela baru keluar kampus bukan tahu ape-ape

nak dijadikan cerita kami dapat tahu yang bus untuk balik ke kolej malam ni tak ada
ahh...sudah. kami dah pening
nak jalan kaki kami ni berempat je
takut la jugak kan jadi ingat nak gune teksi sapu
malas pulak. tetibe je muncul kawan mar
bincang punye bincang kami setuju la kan nak berjalan
dari Selangor menuju ke Perak
jauh tu beb dah la malam-malam buta
selamat ada jugak lelaki dalam kumpulan kami berenam ni
naseb baik. fuhhh

ni haa, first time dalam sejarah hidup kami di UPSI
terpaksa balik jalan kaki ke kolej
memang sebelum ni tak ada orang yang buat
sebab keadaan jalan raya yang agak sibuk walaupun malam
kenderaan laju, lori pulak beso-beso
seram weiii jalan kat jalan raya tu

sesungguhnya hari semalam merupakan sejaraj
yang tercatat dalam hidup kami
pikir-pikir balik lawak pun ada
hahaha syok jugak jalan malam-malam ni

ok la, mate udah ngantuk ni
mau ngorok...
selamat malam =))

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...