Pages

Mar 27, 2012

P E L A T


OK..
Post aku hari ni berkaitan pelat.
Dekat dunia ni ada bermacm-macam jenis pelat
Antaraanya 's', 'l', 'r'

Pagi ni terase nak search tentang ni sebab aku antara golongan tersebut hehe (kantoi sudah)
Permasalahan ni terkantoi mase form 6.
Tengah-tengah sedap present kat depan tetibe kawan aku gelak kat belakang
Siap present terus aku tanya
 "kenapa kau gelak"
 "ko pelat '__' ea cheda" sambil gelak2
 "eh, yeke?"

Sejak tu la aku jadi bahan kat kelas
Setiap kali present diorang gelak sakan
Cikgu aku pulak wat tak tau tapi sengih-sengih gak kadang-kadang sebab geli hati kot tengok kawan-kawan aku gelakkan aku
Sekarang ni aku masih lagi jadi bahan hehe
Mula-mula dulu memang malu tapi sekarang aku dah tak kisah

Kawan-kawan aku ada ajar
getarkan lidah kat atas tapi memang langsung tak bergetar
 " cuba ko gulung lidah"
 " fail *sigh*"

Aku ada baca bermacam-macam petua kat internet tapi tak tau nak buat yang mana dulu
Antaranya

  1. Goreng Pisang Garing-Garing Atas Piring
  2. ----> Sebut AL diikuti ALLA  ----> Sebut AN diikuti ANNA ----> Sebut AR diikuti ARRA. Pastikan hanya hujung lidah yang terangkat ke lelalngit dan bukannya pangkal lidah. Ulang beberapa kali sehingga boleh 
  3. Ular Lari Lurus
  4. Bila buang air besar jangan meneran guna 'emk' tap tukar jadi 'rrrr' (seyes yang ni klako)
  5. Gosok lidah guna lalang (kata orang tua2 la)
  6. Getarkan lidah di atas tai tak boleh kene lelangit (camne ek, tak bergetar pun)
Ini antara yang aku jumpa.
Tapi kalau ada sapa-sapa nak bagi petua kat aku
aku terima dan insyaallah akan mencubanya grrrrr

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...